Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Lista artykułów

1pytanie: Kim jest ekolog?

1pytanie: Kim jest ekolog?

11.04.2015
Słowa "ekolog" i "ekologia" kojarzą się powszechnie z dramatycznymi protestami w obronie natury oraz z hasłami o zdrowym trybie życia. Czy słusznie? Odpowiada prof. Ryszard Laskowski, z Instytutu Nauk o Środowisku UJ, specjalizujący się w zagadnieniach ekologii (w tym zmianach ekosystemów i populacji, ekotoksykologii, ekologii tropikalnej)
więcej o 1pytanie: Kim jest ekolog?
Sepsa badana na żywo

Sepsa badana na żywo

11.04.2015
Opracowany przez naukowców z Kanady i badaczkę z UJ nowy model badań nad sepsą wykorzystany został do analizy specyficznych procesów unieszkodliwiających patogeny
więcej o Sepsa badana na żywo
Dodatek: narzędzia promocji nauki

Dodatek: narzędzia promocji nauki

10.04.2015
Darmowe, użyteczne i dostępne online.
więcej o Dodatek: narzędzia promocji nauki
Skomplikowana nauka w prostych słowach

Skomplikowana nauka w prostych słowach

10.04.2015
Pisanie tekstów popularnonaukowych jest zajęciem ciekawym i inspirującym. Ale stawia przed autorem wysokie wymagania, bo to od jego starań zależy, czy odbiorca dobrze zrozumie przekaz. Jak wykonać to zadanie dobrze? Niestety, nie ma na to dobrej recepty. Poniżej przedstawiamy kilka zasad, które wykorzystywałyśmy podczas redagowania tekstów do zbioru „Projektor Jagielloński".
więcej o Skomplikowana nauka w prostych słowach
Blog naukowy oraz inne narzędzia promocji nauki i naukowca w sieci

Blog naukowy oraz inne narzędzia promocji nauki i naukowca w sieci

10.04.2015
Nauka jest naszą pracą i pasją. Planujemy eksperymenty, wykonujemy badania, prowadzimy analizy i piszemy publikacje. Czemu o tym nie opowiedzieć innym? Możemy w ten sposób pokazać, dlaczego nasza praca jest nie tylko interesująca, ale i ważna. To naprawdę przyniesie nam korzyści.
więcej o Blog naukowy oraz inne narzędzia promocji nauki i naukowca w sieci
Strona internetowa: którędy do badań?

Strona internetowa: którędy do badań?

10.04.2015
Strona internetowa to wirtualna wizytówka: mówi o swym właścicielu to, co uznaje on za najważniejsze dla autoprezentacji. Nie zastępuje publikacji i blogów, nie konkuruje z udziałem w konferencjach i wypowiedziami na Facebooku, nie jest ekwiwalentem zaangażowania w imprezy popularyzujące naukę. Zadaniem strony jest po prostu przedstawianie instytucji.
więcej o Strona internetowa: którędy do badań?
Garść refleksji o popularyzacji matematyki

Garść refleksji o popularyzacji matematyki

10.04.2015
Czy i dlaczego popularyzować matematykę? Dla kogo i jak? Celem tego tekstu jest przedstawienie uwag związanych z odpowiedziami na te pytania.
więcej o Garść refleksji o popularyzacji matematyki
Aktywna edukacja: trudna sztuka przyciągania?

Aktywna edukacja: trudna sztuka przyciągania?

10.04.2015
W słowach Alberta Einsteina: „Uczony jest człowiekiem, który wie o rzeczach nieznanych innym i nie ma pojęcia o tym co znają wszyscy" odnajdujemy znany wszystkim stereotyp naukowca pracującego od rana do nocy w zakurzonym laboratorium, który mówi o swojej pracy językiem zupełnie niezrozumiałym i ma problemy z komunikowaniem się. Tymczasem współcześnie, my naukowcy, musimy wyjść z laboratorium, porzucić pieczołowicie wyuczony przez lata studiów żargon naukowy i… przemówić.
więcej o Aktywna edukacja: trudna sztuka przyciągania?