Popularyzacja wiedzy

Jeśli interesują Cię najważniejsze dokonania naukowe, ale odstrasza np. skomplikowany język - przyjdź na spotkanie, przeczytaj artykuły. A może sam chciałbyś popularyzować wiedzę? Z nami dowiesz się, jak zacząć!

Nasze flagowe inicjatywy:

- Cafe Nauka - spotkania z nauką i naukowcami w kawiarnianej atmosferze,

- 1pytanie - pytanie do naukowca i odpowiedź oparta o naukowe ustalenia,

- Szkoła Promocji Nauki - warsztaty pokazujące, jak promować swoje badania,

- Promosaurus - poradnik promocji nauki,

- Projektor Jagielloński - popularnonaukowe teksty dotyczące badań na UJ.

Więcej o nauce?! Dołącz do profilu strony. www NAUKA.uj.edu.pl na Facebooku

Szczegółowo o popularyzacji

Popkultura w otoczeniu nauki

Celem tego tekstu jest zwrócenie uwagi na fakt dość oczywisty, choć często niedostrzegalny – komunikacja naukowa podlega rozmaitym wpływom. Jeżeli kieruje się ona na zewnątrz świata nauki, wówczas czerpie i realizuje się w ramach fenomenu, nazywanego kulturą masową, popkulturą i/lub kulturą konsumpcyjną.
więcej o Popkultura w otoczeniu nauki

Dlaczego popularyzacja nauki jest dla mnie tak ważna?

Dlatego że nauka, a dokładniej fizyka, to (poza rodziną) najlepsze, co przydarzyło się w moim życiu. Dostarcza mi ona wielu wspaniałych emocji i daje poczucie radości ze zrozumienia czegoś ciekawego, co jest zdecydowanie przyjemniejsze od seksu (zawsze tak było, nie tylko teraz, kiedy przybyło mi lat).
więcej o Dlaczego popularyzacja nauki jest dla mnie tak ważna?

Nauki (od) zawsze stosowane

Promocja nauki nie jest niczym nowym i wydumanym, nie jest chwilowym hobby. Fakt, że postrzegana jest jako nowinka, wynika z niedawnych zmian w relacjach społecznych. Ale przecież dzielenie się wiedzą i sposobami dochodzenia do odkryć jest oparte na wartościach od zawsze tkwiących w etosie nauki, takich jak prawda, wolność i mądrość. Bez nich nie powstałaby ta wewnętrzna potrzeba, która napędza proces naukowy.
więcej o Nauki (od) zawsze stosowane

Wstęp. Promosaurus wyrusza...

„Promosaurus" to m.in. rozważania związane z odpowiedzią na pytanie: po co promować naukę?, wskazówki dotyczące promocyjnego wykorzystania zjawisk popkulturowych i narzędzi marketingu komercyjnego, porady odnoszące się do promocji w działalności naukowo-biznesowej oraz edukacyjnej i praktyczne podpowiedzi odwołujące się do promowania badań w internecie.
więcej o Wstęp. Promosaurus wyrusza...

Promosaurus. Poradnik promocji nauki

„Promosaurus" to przede wszystkim inspiracja do rozpoczęcia i prowadzenia własnych działań promocyjnych, bowiem – odwołując się do jednego z tekstów – „współcześnie, my naukowcy, musimy wyjść z laboratorium, porzucić pieczołowicie wyuczony przez lata studiów żargon naukowy i… przemówić".
więcej o Promosaurus. Poradnik promocji nauki

Biologiczny zegar w naszym mózgu

Na antenie Radia Kraków prof. Elżbieta Pyza komentuje swe badania na temat biologicznego rytmu ludzkiej aktywności. Przypomnijmy, że badania te zostały opisane także w Projektorze Jagiellońskim.
więcej o Biologiczny zegar w naszym mózgu

Szkoła Promocji Nauki

Odbywający się od 2010 roku cykl warsztatów dla naukowców, którzy chcą popularyzować wiedzę, pochwalić się badaniami, wydarzeniami i odkryciami.
więcej o Szkoła Promocji Nauki