Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Nawigacja Nawigacja

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Wyniki sortowane według etykiety: komunikacja

Popularne teksty

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Wyniki sortowane według etykiety: komunikacja

Lista artykułów

Fake news, czyli plotka w wirtualnym świecie

20.03.2019
W dobie mediów społecznościowych, baniek informacyjnych i silnej polaryzacji społecznej coraz większą rolę w kształtowaniu opinii odgrywają fake newsy. Czy ich źródeł można doszukiwać się w tym, że człowiek jest istotą społeczną i stadną? O plotkowaniu i fałszywych informacjach pisze dr Małgorzata Majewska z Instytutu Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej UJ.
więcej o Fake news, czyli plotka w wirtualnym świecie

Mowa nienawiści

16.01.2019
Nienawidzę, nie znoszę, hejtuję, gardzę… Te i wiele innych stwierdzeń towarzyszy nam właściwie codziennie – w internecie, mediach społecznościowych, w radiu i telewizji, na ulicy – absolutnie wszędzie. Nie powinno więc dziwić, że narastające zewsząd bardzo złe emocje udzielają coraz to większej liczbie osób. Język, którym posługujemy się na co dzień kształtuje nasze społeczeństwo. Jak więc ma ono wyglądać, gdy coraz częściej spotykamy się z językiem szeroko rozumianej presji?
więcej o Mowa nienawiści

Science market. Czy komercyjny marketing może inspirować promocję nauki?

10.04.2015
Digital storefront, guerilla, buzz, evangelist marketing, grassroots, mobile tagging – współczesne pojęcia, techniki i narzędzia marketingowe można mnożyć, a ich ilość przyprawia o ból głowy nawet najbardziej zorientowanego w temacie marketingowca. A cóż z niewiarygodnie rozbudowanym arsenałem reklamowym może począć laik-naukowiec, obarczony dość skomplikowanym „produktem"?
więcej o Science market. Czy komercyjny marketing może inspirować promocję nauki?

Popkultura w otoczeniu nauki

10.04.2015
Celem tego tekstu jest zwrócenie uwagi na fakt dość oczywisty, choć często niedostrzegalny – komunikacja naukowa podlega rozmaitym wpływom. Jeżeli kieruje się ona na zewnątrz świata nauki, wówczas czerpie i realizuje się w ramach fenomenu, nazywanego kulturą masową, popkulturą i/lub kulturą konsumpcyjną.
więcej o Popkultura w otoczeniu nauki

Nauki (od) zawsze stosowane

10.04.2015
Promocja nauki nie jest niczym nowym i wydumanym, nie jest chwilowym hobby. Fakt, że postrzegana jest jako nowinka, wynika z niedawnych zmian w relacjach społecznych. Ale przecież dzielenie się wiedzą i sposobami dochodzenia do odkryć jest oparte na wartościach od zawsze tkwiących w etosie nauki, takich jak prawda, wolność i mądrość. Bez nich nie powstałaby ta wewnętrzna potrzeba, która napędza proces naukowy.
więcej o Nauki (od) zawsze stosowane