Nawigacja Nawigacja

Wyniki sortowane według etykiety: przedstawiamy

Lista artykułów

05.02.2016
"Postanowiłem więc poznać świat na własną rękę – i zacząłem podróżować" - zaczyna swą opowieść antropolog kulturowy, prof. Arnold Lebeuf...
więcej o Naukowiec, czyli podróżnik - wywiad z prof. Arnoldem Lebeufem, przedpremierowy fragment ksiażki "Z naukowcami o nauce"

Heparyna i zagadki krzepnięcia krwi [infografika]

23.01.2016
O odkryciach uniwersyteckich chemików związanych z heparyną, jedną z podstawowych, stosowanych w medycynie, substancji zapobiegających krzepnięciu krwi i problemach związanych z jej późniejszym usuwaniem rozmawiamy z prof. Krzysztofem Szczubiałką.
więcej o Heparyna i zagadki krzepnięcia krwi [infografika]

Dylematy krymskie. Historia, ludzie, konflikt

12.01.2016
Zimą i wiosną 2014 roku, Krymem wstrząsnęły dramatyczne wydarzenia, zmieniające polityczną rzeczywistość wschodniej Europy. Po miesiącach od tych chwil o konflikcie krymskim coraz mniej się mówi. Powracamy do tego tematu w rozmowie z prof. Ireną Borowik, ekspertem od spraw krymskich.
więcej o Dylematy krymskie. Historia, ludzie, konflikt

Tomasz Garrigue Masaryk. Profesor prezydentem

04.01.2016
Naukowiec dobrym politykiem? Politykiem budującym państwo i społeczeństwo na fundamencie tego, co wyniósł ze swych studiów naukowych? Czy to możliwe?
więcej o Tomasz Garrigue Masaryk. Profesor prezydentem

23.12.2015
Rozmowa osobista, prawdziwa, szczera, wpisująca się w świąteczny klimat myślenia o ludziach - tych bliskich i dalekich, tych pokrzywdzonych i tych, którym można pomóc. O pasji i marzeniach opowiada biolog, prekursorka badań nad "sztuczną skórą" dr hab. Justyna Drukała z Uniwersytetu Jagiellońskiego.
więcej o O sztucznej skórze, małym Mateuszku i fascynacji nauką - wywiad z dr hab. Justyną Drukałą

Bez cenzury. Zapis życia sprzed wieków.

15.12.2015
Od 2006 roku dr Jarosław Źrałka wraz z Wiesławem Koszkulem kieruje badaniami archeologicznymi w ruinach starożytnego miasta Majów – Nakum. Dzięki jego pracom możemy dowiedzieć się między innymi, że Majowie… ozdabiali swe budynki wyszukanym graffiti.
więcej o Bez cenzury. Zapis życia sprzed wieków.

Dług - otyłość naszych czasów [infografika]

05.11.2015
Jednym z najpowszechniejszych problemów naszego stylu życia jest… zadłużanie się. To zmora ekonomicznej nadwagi. W tej dziedzinie wzorcem niezdrowego trybu życia jest Grecja.
więcej o Dług - otyłość naszych czasów [infografika]

Punkt zwrotny w badaniach nad kamuflażem nowotworów

30.10.2015
W artykule opublikowanym przez "Structure" zespół, w skład którego wchodzą naukowcy z UJ, odsłania budowę białek odpowiedzialnych za maskowanie się nowotworów.
więcej o Punkt zwrotny w badaniach nad kamuflażem nowotworów