Nawigacja Nawigacja

Wyniki sortowane według etykiety: publikacja

Lista artykułów

NIMB

21.10.2015
"Nie przypadkowo opatrzyliśmy NIMBa hasłem >>OdkryjPrzestrzenieNowejNauki<< – bo właśnie pokazując różne związki nauki z wieloma dziedzinami życia (np. kulturą popularną, edukacją, sztuką, mediami itp.) nasi czytelnicy mogą odkryć, czym jest nowoczesna nauka i jak znaleźć w niej miejsce dla siebie".
więcej o NIMB

Nauka: otwarty dostęp. Poradnik

27.08.2015
Prezentujemy kompleksowy poradnik dotyczący otwartego dostępu do treści naukowych i edukacyjnych. Został on opracowany przez Centrum Cyfrowe Projekt:Polska
więcej o Nauka: otwarty dostęp. Poradnik

Cztery żywioły geologii

17.07.2015
Tales stawiał na wodę, Heraklit na ogień, a Anaksymenes w powietrzu widział sedno świata. Autorki zaś Czterech żywiołów geologii, dodając do tego zestawu ziemię, w ich połączeniu dostrzegają naturalną siłę kształtującą świat.
więcej o Cztery żywioły geologii

Jagiellonian University. Research highlights

09.07.2015
Nauka mówi po angielsku! Research Highlights to anglojęzyczne wizytówki naukowe wydziałów i jednostek UJ, które weszły w skład publikacji O badaniach i współpracy naukowej.
więcej o Jagiellonian University. Research highlights

Krótki poradnik tworzenia infografik

29.05.2015
Prezent dla wszystkich sympatyków www.NAUKA.uj.edu.pl – krótki poradnik tworzenia INFOGRAFIK – z pewnością przydatny w promocji osiągnięć, projektów i badań. Pobierajcie, zamieszczajcie w sieci i wykorzystujcie!
więcej o Krótki poradnik tworzenia infografik

Jak przebić się z nauką do mediów?

30.04.2015
Dziennikarze nie interesują się osiągnięciami naukowców. Znaczna część polskiego środowiska naukowego podziela ten pogląd. Chcę pokazać jak bardzo jest on błędny.
więcej o Jak przebić się z nauką do mediów?

Między nauką a fantastyką, albo romans badacza z przyszłością

23.04.2015
Jesteśmy jednej krwi – naukowcy i fantaści, odkrywcy i twórcy. Nauka i fantastyka przyciągają ten sam typ umysłów. Czytelnik fantastyki lub pisarz fantasta jest w gruncie rzeczy badaczem na wakacjach.
więcej o Między nauką a fantastyką, albo romans badacza z przyszłością

Powieść SF jako eksperyment

22.04.2015
Do pewnego stopnia dwie sfery działalności człowieka – naukowa i literacka – są podobne. Wszak obie odkrywają tajemnice otaczającej nas rzeczywistości. I choć posługują się odmiennymi narzędziami, to jednak możliwość ich współdziałania istnieje.
więcej o Powieść SF jako eksperyment