Badania

Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jakie badania prowadzą naukowcy z Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, zajrzyj na stronę:

- Wizytówki naukowe wydziałów i jednostek pozawydziałowych, zestawienie najważniejszych dziedzin i projektów badawczych, sylwetki naukowców i opis naukowych osiągnięć. Dostępna także wersja angielska.

- Projektor Jagielloński - popularnonaukowe artykuły o wybranych projektach badawczych z UJ - migawki z naukowego Uniwersytetu, dotyczące różnorodnych projektów: od humanistycznych po przyrodnicze i matematyczne. Na stronie dwie edycje Projektora, a także wersja angielska (Science Projector z 2014 roku).

- Wywiady z naukowcami - zbiór 37 rozmów z badaczami zatytułowany "Z naukowcami o nauce" (2016) przynosi dużą dawkę emocji, pasji, trudności, chwil sukcesu i chwil porażek, komentarzy, sugestii i inspiracji. A wszystko to z nauką na pierwszym planie!

Więcej o nauce?! Dołącz do profilu strony. www NAUKA.uj.edu.pl na Facebooku

Szczegółowo o badaniach

Nastolatki między butikami

Budowanie przez nastolatki rówieśniczej tożsamości poza kontrolą rodziców to wg dr Marty Smagacz-Poziemskiej główna przyczyna spędzania czasu w centrach handlowych.
więcej o Nastolatki między butikami

Dawno temu na Górze Zyndrama [video]

Pozostałości architektury kamiennej z epoki brązu odkryte w polskich Karpatach
więcej o Dawno temu na Górze Zyndrama [video]

Nauka: otwarty dostęp. Poradnik

Prezentujemy kompleksowy poradnik dotyczący otwartego dostępu do treści naukowych i edukacyjnych. Został on opracowany przez Centrum Cyfrowe Projekt:Polska
więcej o Nauka: otwarty dostęp. Poradnik

Radio Kraków: Dobór płciowy - to się opłaca! [posłuchaj]

Dr Łukasz Michalczyk z UJ jest członkiem zespołu badającego wpływ doboru płciowego na jakość populacji. Jak się okazuje istnienie samców ma sens!
więcej o Radio Kraków: Dobór płciowy - to się opłaca! [posłuchaj]

Nauka, kawa, podróże. Wywiad zapowiadający publikację "Z naukowcami o nauce"

Obszerny wywiad z prof. Ryszardem Laskowskim, biologiem z UJ. Opowiada on w nim m.in. o pożytkach z rozwiązania zakładów w instytucie oraz o swych wyprawach w tropiki.
więcej o Nauka, kawa, podróże. Wywiad zapowiadający publikację "Z naukowcami o nauce"

Jak Szurpek odrębny wzbił się ponad chmury

Gazeta Wyborcza publikuje obszerny wywiad z dr Agatą Kołodziejczyk. Wysłany przez nią balon naukowy dotarł 28 km ponad Ziemię.
więcej o Jak Szurpek odrębny wzbił się ponad chmury

W krainie Edomitów

W okolicach jordańskiej miejscowości At-Tafila archeolodzy z UJ spodziewają się odnaleźć ślady obecności człowieka od epoki kamienia do czasów rzymskich.
więcej o W krainie Edomitów