Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Nawigacja Nawigacja

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Lista artykułów

Dodatek: narzędzia promocji nauki

10.04.2015
Darmowe, użyteczne i dostępne online.
więcej o Dodatek: narzędzia promocji nauki

Skomplikowana nauka w prostych słowach

10.04.2015
Pisanie tekstów popularnonaukowych jest zajęciem ciekawym i inspirującym. Ale stawia przed autorem wysokie wymagania, bo to od jego starań zależy, czy odbiorca dobrze zrozumie przekaz. Jak wykonać to zadanie dobrze? Niestety, nie ma na to dobrej recepty. Poniżej przedstawiamy kilka zasad, które wykorzystywałyśmy podczas redagowania tekstów do zbioru „Projektor Jagielloński".
więcej o Skomplikowana nauka w prostych słowach

Blog naukowy oraz inne narzędzia promocji nauki i naukowca w sieci

10.04.2015
Nauka jest naszą pracą i pasją. Planujemy eksperymenty, wykonujemy badania, prowadzimy analizy i piszemy publikacje. Czemu o tym nie opowiedzieć innym? Możemy w ten sposób pokazać, dlaczego nasza praca jest nie tylko interesująca, ale i ważna. To naprawdę przyniesie nam korzyści.
więcej o Blog naukowy oraz inne narzędzia promocji nauki i naukowca w sieci

Strona internetowa: którędy do badań?

10.04.2015
Strona internetowa to wirtualna wizytówka: mówi o swym właścicielu to, co uznaje on za najważniejsze dla autoprezentacji. Nie zastępuje publikacji i blogów, nie konkuruje z udziałem w konferencjach i wypowiedziami na Facebooku, nie jest ekwiwalentem zaangażowania w imprezy popularyzujące naukę. Zadaniem strony jest po prostu przedstawianie instytucji.
więcej o Strona internetowa: którędy do badań?

Garść refleksji o popularyzacji matematyki

10.04.2015
Czy i dlaczego popularyzować matematykę? Dla kogo i jak? Celem tego tekstu jest przedstawienie uwag związanych z odpowiedziami na te pytania.
więcej o Garść refleksji o popularyzacji matematyki

Aktywna edukacja: trudna sztuka przyciągania?

10.04.2015
W słowach Alberta Einsteina: „Uczony jest człowiekiem, który wie o rzeczach nieznanych innym i nie ma pojęcia o tym co znają wszyscy" odnajdujemy znany wszystkim stereotyp naukowca pracującego od rana do nocy w zakurzonym laboratorium, który mówi o swojej pracy językiem zupełnie niezrozumiałym i ma problemy z komunikowaniem się. Tymczasem współcześnie, my naukowcy, musimy wyjść z laboratorium, porzucić pieczołowicie wyuczony przez lata studiów żargon naukowy i… przemówić.
więcej o Aktywna edukacja: trudna sztuka przyciągania?

Wyjść z szuflady… czyli rzecz o związkach komercjalizacji i promocji nauki

10.04.2015
Tytuł artykułu związany jest ze słowami prof. Andrzeja Czyżniewskiego, którego zespół z Politechniki Gdańskiej opracował tzw. Cyber-oko – zwycięzcę plebiscytu na „Polski Wynalazek 2013 roku": „Jeśli wynalazku nie pokaże się w mediach, to trudno jest wzbudzić zainteresowanie nim. To jest więc najlepsza droga do tego, by wynalazki nie pozostawały w szufladach naukowców".
więcej o Wyjść z szuflady… czyli rzecz o związkach komercjalizacji i promocji nauki

Science market. Czy komercyjny marketing może inspirować promocję nauki?

10.04.2015
Digital storefront, guerilla, buzz, evangelist marketing, grassroots, mobile tagging – współczesne pojęcia, techniki i narzędzia marketingowe można mnożyć, a ich ilość przyprawia o ból głowy nawet najbardziej zorientowanego w temacie marketingowca. A cóż z niewiarygodnie rozbudowanym arsenałem reklamowym może począć laik-naukowiec, obarczony dość skomplikowanym „produktem"?
więcej o Science market. Czy komercyjny marketing może inspirować promocję nauki?